۱۳۹۱ مهر ۴, سه‌شنبه

آخرین وضعیت امدادگران بازداشت شده در کمپ سرند


چکیده :بسیاری از امدادگران بازداشت شده زلزله آذربایجان با گذشت مدت زیادی از بازداشت هم چنان در بلاتکلیفی به سر می برند. این در حالی است که تهدید، بازداشت و احضار دیگر امدادگران هم از سوی نهادهای امنیتی تشدید شده است....

بسیاری از امدادگران بازداشت شده زلزله آذربایجان با گذشت مدت زیادی از بازداشت هم چنان در بلاتکلیفی به سر می برند. این در حالی است که تهدید، بازداشت و احضار دیگر امدادگران هم از سوی نهادهای امنیتی تشدید شده است.
بر اساس گزارش های رسیده به کلمه، وضعیت حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس منتقد که از جمله امدادگران حاضر در آذربایجان بوده بر اثر ضرب و شتم بازجوهای وزارت اطلاعات در زندان تبریز نگران کننده گزارش می شود.
این زندانی سیاسی که شنبه اول مهرماه از زندان تبریز به بند ۳۵۰ منتقل شد در حالی از خونریزی و درد کلیه و سوزش ادرار رنج می برد که ادامه مرخصی استعلاجی رونقی منوط به تبدیل قرار بازداشت وی درشعبه یک دادگاه انقلاب تبریز شده تا بتواند برای درمان به بیمارستان هاشمی نژاد مراجعه کند و خارج از زندان درمان خود را ادامه دهد.
علاوه بر وی وضعیت دیگر امدادگران داوطلب و دانشجوی بازداشت شده از جمله بهروز علوی، هومن طاهری و حمیدرضا مسببان نیز نامشخص است. محمد اسماعیل سلمان پور فعال دانشجویی روز یکشنبه دوم شهریور ماه سال جاری بازداشت و روانه بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات شد، این امدادگر برای تامین قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بازداشت شده است. همچنین سپهرداد صاحبان و مسعود وفابخش مجددا به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران احضار شده اند.
به موازات تشدید این برخوردها پیامک های حاوی شماره پرونده برای برخی از امدادگران آزاد شده ارسال و در آن تاکید شده برای تکمیل پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز مراجعه کنند.
بازداشت دسته جمعی امداگران داوطلب و فعالان دانشجویی و مدنی “در کمپ داوطلبان کمک های مردمی به زلزله زدگان آذربایجان اوایل شهریور ماه صورت گرفت و علاوه بر نامشخص بودن وضعیت برخی از بازداشت شدگان، احضار، بازداشت و تهدید بر ادامه فعالیت و امدادرسانی دیگر امدادگران مستقل هم چنان ادامه دارد. اقدام علیه امنیت ملی به قصد مشارکت در اجتماع و تبانی، تهدید علیه بهداشت عمومی و تمرد از مامور اتهامات مشترکی است که برای تمامی امدادگران بازداشت شده، صادر شده است.
براساس این گزارش، از سویی دیگر روز یک شنبه قاضی پرونده قرار بازداشت ۵ تن از امدادگران بازداشت شده درکمپ سرند را به قرار وثیقه تبدیل کرده است.
واحد خلوصی، میلاد پناهی پور، فرید روحانی، شایان وحدتی و محمد ارجمندی راد از جمله این امدادگران هستند که با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه ۵۰میلیون تومانی در روزهای آتی از زندان مرکزی تبریز آزاد خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر