۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

متهم به قتل دختر جویای کار به اعدام محکوم شد


خبرگزاری هرانا - مردی که متهم است با هم دستی همسرش دختر جویای کاری را به قتل رسانده است به اعدام محکوم شد.
بنا به گزارش جام جم آنلاین،علی و مریم متهم می‌باشند دختر جوانی را که جویای کار بوده به قتل رسانده اند.
پرونده متهمان علی و مریم با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و زن و مرد متهم به قتل صبح پنج‌شنبه هفته گذشته محاکمه شدند.
به گزارش مهر، علی در جلسه دادگاه با رد اتهاماتش گفت: مقتول را برای کار به خانه‌مان دعوت کردیم، بعد از دو ساعت همسرم با او درگیر شد و با لیوان دو ضربه به سر آمنه زد. همسرم با داد و فریاد از من خواست که با چاقو مقتول را بزنم، من هم تحت تاثیر حرف‌های او دو ضربه چاقو به کمر دختر جوان زدم. بعد از قتل، خانه را ترک کردم و وقتی صبح برگشتم همسرم جسد مقتول را درحمام خانه تکه‌تکه کرده بود.
مریم نیز در دفاع از خود گفت: وقتی آمنه را به خانه آوردم، شوهرم طلا‌های او را دید و وسوسه شد، به همین خاطر دست و پای دختر جوان را با طناب بست و بعد هم با تهدید از من خواست با لیوان دو ضربه به سر مقتول بزنم. قرار بود آمنه را بی‌هوش کرده و پس از سرقت طلا‌هایش، او را مقابل خانه‌شان‌‌‌ رها کنیم، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که شوهرم او را با چاقو کشت.
بعد از دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آن‌ها، دادگاه به‌صورت غیرعلنی ادامه یافت و با تکمیل تحقیقات قضات، ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد.
قضات دادگاه پس از شور، علی را به اتهام قتل به قصاص و به اتهام سرقت مقرون به آزار به زندان محکوم کردند. همسر او هم به اتهام سرقت و جنایت بر میت به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
•    بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.
•    بند ۲ ماده ۱ دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی به منظور الغای مجازات مرگ: کشور‌ها، تمام اقدامات لازم را در جهت منسوخ کردن مجازات مرگ در قلمرو قضائی خود، بعمل آورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر