۱۳۹۱ مهر ۶, پنجشنبه

مملکت اینگونه اداره می شود:توضیح دفتر احمدی نژاد درباره ۱۴۰ نفر: به همه ویزا دادند، ما هم رفتیم



۱۳۹۱/۰۷/۰۵ahmadinejad 2
به گزارش کلمه، مصاحبه های جنجالی و ادعاهای کذب از یک سو و تعداد زیاد افراد هیات همراه طی هشت سال گذشته در صدر اخبار این رییس هیات دولت به نیویورک بوده است. همان کسی که در بدترین شرایط اقتصادی کشور به خود اجازه می دهد فقط ۱۴۰ نفر را با خود به امریکا ببرد.
اینک دفتر ریاست جمهوری در عذری بدتر از گناه، در توجیه هیات پرشمار احمدی نژاد به نیویورک مدعی می شود «با توجه به اینکه هر ساله ویزای تعداد زیادی از افراد معرفی شده هیات همراه احمدی نژاد به سازمان ملل صادر نمی شود و حتی ویزای برخی از افراد معرفی شده پس از اعزام هیات ایرانی صادر می گردد، لذا اسامی بیشتری معرفی می شوند تا در ترکیب تیم هیات همراه وی برای انجام ماموریتهای مختلف در این سفر، هیچ گونه مشکلی پیش نیاید!»
بدین ترتیب به زبان ساده می توان گفت دولت نفرات بیشتری را معرفی کرده تا بخشی از آنها ویزا بگیرند، و حالا که همه یا اکثرا ویزا گرفته اند در رودربایستی آمریکا مانده و مجبور شده همه را به همراه احمدی نژاد به نیویورک بفرستد!
ادعای دفتر احمدی نژاد در حالی مطرح می شود که حتی سایت ها و شخصیت های حامی احمدی نژاد بارها نسبت به بی نتیجه و پرهزینه بودن این سفرها انتقاد داشته اند.
بدون شک حضور بیش از صد نفر در یک سفر برای شرکت در یک اجلاس کاملا رسمی، هیچ توجیه دیپلماتیک نخواهد داشت و این پرسش وجود دارد که این همه هزینه برای چه هدفی انجام می شود؟
به نظر می رسد این سفر صرفا سفری تفریحی و تشویقی برای نزدیکان احمدی نژاد با هزینه بیت المال است. آن هم در آخرین سالی که ریاست دولت بر عهده اوست.
پایگاه خبری نامه در گزارشی در خصوص هزینه های این سفر نوشته است: حداقل هزینه‌های ناشی از اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایران در هتل وارویک منتهن که تنها شامل هزینه اتاق و دو وعده غذا می‌شود، مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان خواهد بود، مبلغی که باتوجه به شرایط اقتصادی بحرانی کشور در سال پایانی ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بسیار بالا و غیرقابل توجیه است
در همین حال روابط عمومی ریاست جمهوری با اشاره به واکنش احمدی نژاد به سوال خبرنگار ایرانی مدعی شده است که به اذعان همگان، احمدی نژاد حتی در برخورد با مخالفین خود نیز به رعایت احترام و اخلاق مقید است!!
این در حالی است که ادبیات به دور از نزاکت احمدی نژاد بارها مورد انتقاد مسئولان و حتی روسای دو قوه دیگر قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر