۱۳۹۱ مهر ۴, سه‌شنبه

باراک اوباما: ایران جلوی آزادی مردم خود را می گیرد و از یک دیکتاتور در سوریه حمایت می کند | وقت نامحدود نیست ... ـ۶۰ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که دولت ایران جلوی آزادی مردم خود را می گیرد و از یک دیکتاتور در سوریه حمایت می کند. رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه هنوز برای حل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران زمان وجود دارد افزود: اما این وقت نامحدود نیست. اوباما گفت:شک نکنید یک ایران مجهز به سلاح هسته ای مهارشدنی نیست و تهدیدی برای اقتصاد جهانی است. او ایران مسلح به تسلیحات هسته‌ای را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل، امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و ثبات اقتصاد جهانی دانست. او همچنین با ادای احترام به سفیر آمریکا که در بنغازی کشته شد، تحولات لیبی را، که به سقوط سرهنگ قذافی انجامید، "انقلاب لیبی" توصیف کرد و گفت ایالات متحده به همراه ائتلافی گسترده در لیبی مداخله کرد تا "مانع از قتل عام بی‌گناهان" شود. او همچنین گفت آمریکا از تغییر قدرت سیاسی در یمن حمایت کرده است. به گفته حمایت آمریکا از تحولات این کشورها به این دلیل بوده است که آمریکا باور دارد ارزش‌های آزادی و حق تعیین سرنوشت، نه ارزش‌هایی مختص آمریکا یا غرب، بلکه ارزش‌هایی جهان‌شمول هستند. او ضمنا به انتشار فیلم ضداسلامی اخیر اشاره کرد و گفت معتقد است باید با محتوای آن مخالفت کرد. او گفت این فیلم نه تنها توهینی به باورهای مسلمانان، بلکه توهین به آمریکا نیز هست. با این حال او گفت دسترسی به این فیلم محدود نمی‌شود، چرا که قانون اساسی آمریکا ضامن آزادی بیان است.


باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که دولت ایران  جلوی آزادی مردم خود را می گیرد و از یک دیکتاتور در سوریه حمایت می کند.
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه  هنوز برای حل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران زمان وجود دارد افزود: اما این وقت نامحدود نیست.
اوباما گفت:شک نکنید یک ایران مجهز به سلاح هسته ای مهارشدنی نیست و تهدیدی برای اقتصاد جهانی است.
او ایران مسلح به تسلیحات هسته‌ای را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل، امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و ثبات اقتصاد جهانی دانست.
او همچنین با ادای احترام به سفیر آمریکا که در بنغازی کشته شد، تحولات لیبی را، که به سقوط سرهنگ قذافی انجامید، "انقلاب لیبی" توصیف کرد و گفت ایالات متحده به همراه ائتلافی گسترده در لیبی مداخله کرد تا "مانع از قتل عام بی‌گناهان" شود. او همچنین گفت آمریکا از تغییر قدرت سیاسی در یمن حمایت کرده است.
به گفته حمایت آمریکا از تحولات این کشورها به این دلیل بوده است که آمریکا باور دارد ارزش‌های آزادی و حق تعیین سرنوشت، نه ارزش‌هایی مختص آمریکا یا غرب، بلکه ارزش‌هایی جهان‌شمول هستند.
او ضمنا به انتشار فیلم ضداسلامی اخیر اشاره کرد و گفت معتقد است باید با محتوای آن مخالفت کرد. او گفت این فیلم نه تنها توهینی به باورهای مسلمانان، بلکه توهین به آمریکا نیز هست.
با این حال او گفت دسترسی به این فیلم محدود نمی‌شود، چرا که قانون اساسی آمریکا ضامن آزادی بیان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر