۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

متهم به قتل وکیل آبادانی به اعدام در ملأعام محکوم شد


خبرگزاری هرانا - دادستان آبادان خبر داد متهم به قتل وکیل آبادانی به اعدام در ملاعام محکوم شده است و این حکم در اسرع وقت اجرایی می‌شود.
بنا به گزارش فارس، اصغر مهرنیا امروز اظهار کرد: یا پیگیری‌های انجام شده توسط مراجع قضایی آبادان و تقاضای تسریع در روند اجرایی پرونده قتل وکیل آبادانی به دادگاه کیفری استان خوزستان، شنبه هفته جاری حکم نهایی این پرونده و متهم مشخص و اعلام شد.
وی افزود: با توجه به اینکه جرم متهم محرز بوده و شاهدان عینی حادثه قتل همگی بر این حادثه متفق‌القول بوده‌اند و طبق جزییات تکمیلی این پرونده، اعدام تنها حکم مورد نظر مراجع قضایی بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب آبادان خاطرنشان کرد: حکم نهایی این پرونده، اعدام متهم در ملأعام بوده که در اسرع وقت اجرایی می‌شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر زمان اجرای حکم گفت: حکم اعلام شده در دادگاه کیفری استان به ملاحظه دیوان عالی کشور می‌رسد و در صورت عدم‌نقض و تأیید، اجرایی می‌شود.
مهرنیا خاطر نشان کرد: در صورتی که بر حکم پرونده، وکیل متهم و یا خود متهم شکایت و اعتراضی وارد نکنند که قطعاً وارد می‌کنند، حکم هر چه سریع‌تر به اجرا درمی‌آید.
وی همچنین بیان کرد: بر اساس حساسیت پرونده و قتلی که در ملأعام و انظار عمومی صورت گرفت همه تلاش ما بر این بوده که اجرای حکم نیز در ملأعام انجام شود.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
•    بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.
•    بند ۲ ماده ۱ دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی به منظور الغای مجازات مرگ: کشور‌ها، تمام اقدامات لازم را در جهت منسوخ کردن مجازات مرگ در قلمرو قضائی خود، بعمل آورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر