۱۳۹۱ مهر ۸, شنبه

30 حکم اعدام در کردستان


به دنبال صدور احکام اعدام برای زندانیان سیاسی و مذهبی کرد، طی روزهای اخیر 3 اسم دیگر به لیست فعالان کرد محکوم به اعدام افزوده شد. بدین ترتیب تعداد زندانیان سیاسی کرد که از سوی دادگاهها انقلاب جمهوری اسلامی به اتهام محاربه حکم اعدام دریافت کرده اند به 30 تن رسید.
اسامی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام عبارتند از:
1- حبیب الله لطیفی 2- رشید آخکندی 3- مصطفی سلیمی 4- شیرکو معارفی 5- سمکو خورشیدی 6- سیروان نژاوی 7- ابراهیم عیسی پور 8- رزگار (حبیب) افشاری 9- علی افشاری 10- حبیب الله گلپری پور 11- زانیار مرادی 12- لقمان مرادی 13- هوشنگ رضایی 14- رضا اسماعیلی 15- بهروز آلخانی 16- سید سامی حسینی 17- سید جمال محمدی 18- بختیار معماری 19- منصور آروند 20- سامان نسیم 
لیست افراد مرتبط با گروههای مذهبی سلفی محکوم به اعدام:
  1. حامد احمدی متولد 1360 متاهل ساکن سنندج
  2. بهرام احمدی ساکن سنندج در زمان بازداشت زیر 18 سال سن داشته است
  3. کمال مولایی متولد 1363 ساکن سنندج
  4. اصغر رحیمی حدود 29 ساله متاهل ساکن سنندج
  5. بهنام رحیمی متولد 1360 متاهل و ساکن سنندج
  6. جهانگیر دهقانی حدود 28 ساله مجرد و ساکن سنندج
  7. محمد طاهر بهمنی در زمان 21 ساله مجرد و ساکن سنندج
  8. جمشید دهقانی متولد 1360 مجرد و ساکن سنندج
  9. کیوان زند کریمی متولد 1364 مجرد و ساکن سنندج
  10. هوشیار محمدی متولد 1363 مجرد و ساکن سنندج
از طرفی دیگر در هفته ای که گذشت شاهد صدور حکم قطعی برای 4 زندانی سیاسی کرد بودیم.
اسامی این افراد و حکم صادره که از سوی شعبه 1 دادگاه انقلاب اسلامی سننجد به آنها ابلاغ شده است، به شرح زیر میباشد:
  1. چنگیز قدم خیری اهل کامیاران 40 سال زندان و تبعید به مسجد سلیمان
  2. فخرالدین فرجی اهل مریوان 30 سال زندان و تبعید به طبس
  3. محمد حسین رضایی اهل دیواندره 30 سال زندان و تبعید به میناب
  4. ایوب اسدی اهل مریوان 20 سال زندان و تبعید به کاشمر
اتهام هر چهار نفر این افراد ارتباط با احزاب اپوزیسیون کردستان عنوان شده است
صدور احکام اعدام برای فعالان کرد در حالی است که به گفته خانواده هایشان نیروهای امنیتی برای گرفتن اقرار، آنها را در زندان مورد شکنجه قرار داده اند. پیشتر زندانیان زیادی با نوشتن رنج نامه ای به شرح شکنجه هایی پرداخته بود که در زندانهای کردستان اعمال شده بود.
از طرفی دیگرو بنا به گزارشی از زندان مرکزی سنندج، مدتی است که اداره اطلاعات شهر سننجد به احضار عده ای از زندانیان سیاسی واقع در این زندان پرداخته و آنها را در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد آزار و اذیت قرار میدهد که آخرین نمونه، فعال سیاسی و مدنی کرد انور حسین پناهی بوده که 8 روز پیش طی یک نامه که گویا از طرف آگاهی آمده وی را به اداره اطلاعات شهر سننجد انتقال میدهند و تاکنون هم از سرنوشت وی خبری در دست نیست.
بنا به گزارشات موثق و رسیده، رژیم جمهوری اسلامی با صدور حکم های تازه اعدام و فشار بر زندانیان سیاسی و مدنی کرد و آزار و اذیت خانواده های آنها سرکوب را تجدید نموده است و میخواهد از این رهگذر مردم را به سکوت و جنبش را به عقب بازگرداند و ایران را به قبرستان آرام تبدیل نماید.
لذا ما به عنوان کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین المللی خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم زیرا جان، مال و امنیت زندانیان سیاسی و مدنی کرد در خطر جدی میباشد. و همانگونه که روز به روز بر آمار فعالین کرد محکوم به اعدام افزوده میشود و دستگاه قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین میباشد براین اساس مداخله موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی و مدنی کرد، مانع از وقوع هر فاجعه و تراژدی دیگری میباشد.
ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر