۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

سعید شیرزاد فعال حقوق کودکان تفهیم اتهام شد


خبرگزاری هرانا - سعید شیرزاد فعال حقوق کودکان که روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه در مناطق زلزله زده بازداشت شده بود، به اتهام تبلیغ و فعالیت علیه نظام از طریق فعالیتهای فیسبوکی و داشتن گرایشات مارکسیستی تفهیم اتهام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد فعال حقوق کودکان که در روز ۳۰ مرداد ماه به جرم نداشتن جواز برای ورود به مناطق زلزله زده بازداشت شده بود به اتهام تبلیغ و فعالیت علیه نظام از طریق فعالیتهای فیسبوکی و همچنین داشتن گرایشات مارکسیستی تفهیم اتهام شد.
این فعال حقوق کودکان که یک روز پیش از بازداشت در عملیات امداد رسانی از ناحیه پا مجروح شده و عصب پایش بشدت آسیب دیده بود تا کنون از اقدامات در مانی محروم بوده است.
گفتنی است، برای سعید شیرزاد در شعبه ۱ دادسرای انقلاب اهر به ریاست بازپرس فاضلی‌نیا قرار کفالت ۱۰ میلیون تومانی صادر شده است.
این فعال حقوق کودک روز گذشته به بند امنیتی (اطلاعات) زندان مرکزی تبریز منتقل و مورد بازجویی قرار گرفته است.
سعید شیرزاد در تماس با گزارشگر هرانا گفت: صدای دیگر بازداشت شدگان را در بند امنیتی زندان مرکزی تبریز شنیده است که در سلولهای انفرادی ۱ متر در ۲ متر در شرایط بدی بسر می‌برند.
گفتنی است، اتهام جدید سایر دستگیر شدگان مناطق زلزه زده که در تاریخ ۱ شهریور ماه بازداشت شدند نیز تمرد از دستور اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر